Diagnoza

Diagnoza autoturisme, auto-utilitare si camioane

Diagnoza electronica presupune invariabil conectarea unui computer mai mult sau mai putin volant la computerul masinii (ECU)  prin intermediul conectorului OBD 2.
In situatia in care nu avem masina langa noi pentru  realizarea diagnozei computerizate, putem realiza acest luctu cu ajutorul interfatei OBD 2 conectand-o direct la interfata calculatorului masini pe bancul de lucru “bancat”.
Diagnosticarea presupune mai mult decat o simpla scanare de erori (lucru ce-l fac majoritatea mesterilor de ocazie), inseamna citire si interpretare parametri de functionare a diversor componente, actuatori, componente electrice si electronice dar si diverse setari, ajustari, recalibrari, modificare de parametri, extragere coduri, etc …

Multe componente la masinii au diverse coduri pe care computerele masinii trebuie sa le cunoasca (chei declarate, baterie, injectoare, senzori de presiune, etc…) pentru a putea comunica cu ele, pentru a le recunoaste.
Masinile  moderne au mai multe computere individuale conectate la computerul central ECU, fiecare cu responsabilitatile sale ( motor, ABS, airbag, comfort, inmobilizator, directie, suspensie, tractiune, video, etc …) care interactioneaza intre ele si de aici vin si  problemele care trebuiesc identificate si binenteles izolate in vederea remedierii lor.

Tehnici de Diagnoza

Metodele de diagnosticare au autovehcolelor folosite de  IDAauto  sunt de ultima genaratie precum:

– Scanere de diagnoza (echipamente originale si software cu licienta) autoturisme, auto-utilitare si camioane.

– Termografica, valabila pentru autoturisme, auto-utilitare si camioane.

– Comparatii curbe de variatii, valabila pentru autoturisme, auto-utilitare si camioane.

-Bancare ECU autoturisme, auto-utilitare si camioane