DPF

Rolul unui filtru de particule este de a separa particulele solide de gazele de eșapament. Acest DPF este montat pe galeria de evacuare a motorului și pentru a funcționa corespunzător mai are nevoie de o serie de senzori și de un catalizator de oxidare. Utilizarea unui astfel de filtru de particule a devenit oarecum standard odată cu normele Euro 4 care a înjumătățit masa de particule emise comparativ cu normele Euro 3. Din acest motiv majoritatea automobilelor diesel incepand cu Euro 4,  sunt echipate și cu filtru de particule.

Dacă regenerarea filtrului nu se produce într-un anumit interval de kilometri, cantitatea de particule poate depăși un prag critic care atrage după sine imposibilitatea regenerării.

Procesul de regenerare presupune continuarea procesului de ardere în filtru. Continuarea arderii în galeria de evacuare, în filtru, se poate face prin două moduri:

  • utilizarea unui injector adițional pe galeria de evacuare
  • divizarea injecției de combustibil și întîrzierea post-injecției

Sistemul cu injector utilizează un injector adițional care vine montat înaintea catalizatorului de oxidare. Când se dorește regenerarea filtrului se injectează motorină în galeria de evacuare care, datorită prezenței oxigenului din gazele arse și datorită catalizatorului de oxidare, începe să ardă. Temperatura în filtru de particule ajunge în jurul valorii de 800 – 1000 °C particulele fiind arse.

Pentru acest motiv se recomanda regenerarea filtrului de particule (DPF)  cat  mai frecvent, astfel se lungeste durata de viata a acestuia si se evita eventuale cheltuieli prin schimbarea acestuia.

Cei care doresc  sa nu mai aibe probleme,  sa faca regenerarea filtrului de particule frecvent.